Startjogsi Ajándékutalvány! facebook Ajánlói program ritmo.hu - iPhone alkalmazás ritmo.hu - Android alkalmazás facebook

Érdekességek

KRESZ szabályváltozások

Általánosan elmondható, hogy a KRESZ szabályok módosítása mindig az ésszerűséget követi. Ahogy az emberiség fejlődik, úgy próbálnak ésszerű döntéseket, szabályokat hozni. Ezt minden jogosítványt szerző embernek el kell sajátítani. A KRESZ-ben is szerintem erre törekedünk. Régen nagyon sok olyan szabály volt, ami mostanra elavult. Így aki rég szerezte meg jogosítványát egy autósiskolánál, abba beleivódik a régi rendszer, és így nekik furcsák lehetnek az új szabályok. Akik napjainkban szereznek jogosítványt, azoknak szerintem könnyebb. Könnyebben alkalmazkodnak az új szabályokhoz, valahogy úgy mondanám, a mai fiatalság fogékonyabb az újításra, rugalmasabb. 
A KRESZ megalkotása és bevezetése óta csaknem negyven év telt e. Ezalatt több mint harminc alkalommal változtattak rajta. A hatályos jogszabályban rengeteg különböző közúti jelzés található. Van olyan tábla, amelyet 1975-ben rajzoltak. Ezeket egységesen megszerkesztett táblákra cserélhetik. De lesznek kivételek, egyedi táblák jelölhetik a buszok, villamosok, megállóit és a taxiállomásokat is.
Az elmúlt időszakban pl egységesítették a közúti jelzéseket. Az előírások mostantól megengedik, hogy a lámpák mellett csökkenő időmérő jelezze, mennyi a hátralévő idő az áthaladásra. Ez például szuper egy vezetést tanuló, épp jogosítvány megszerzésében tevékenykedő tanulónak. Így könnyebben tud alkalmazkodni a vezetés körülményeihez, mivel egy épp most vezetni megtanuló, jogosítvánnyal rendelkező fokozottan izgul, így nem fut bele egy olyan hibába, hogy sárga lámpánál áthajt a kereszteződésben.
Balesetveszély csökkentésére szolgáló változás, hogy ha esetleg torlódás miatti hirtelen fékeznie kell az autósnak, akkor az első és hátsó irányjelzőket is működtetheti egyidejűleg, felhívva a figyelmet a veszélyre.
A módosítások után a motorosok is használhatnának nappali menetjelző lámpát: az 5-6 centiméter átmérőjű pozíciófény nem vakít, de távolról is jól látható.
Az alsóbbrendű utakon eddig csak 7,5 tonna alatti járművek közlekedhettek. Ezt szeretnék kitolni 12 tonnára.
A kerékpárosokra is jöttek új szabályok:
A lámpa már lehet a kerékpáros testén is. Lehet a lámpa villogó üzemmódba is. Az első lámpának 150 méterről láthatónak kell lennie. A fékeknek esős és száraz időben is működniük kell. 
Változásnak említeném, hogy a táblák 80 százaléka fölösleges. Az USA-ban 52 táblával is működik a motorizáció, akkor nekünk minek vagy 180 darab. Ott piros lámpánál is ki lehet például kanyarodni jobbra kis ívben, a STOP táblával azonos feltételekkel.  A gyorshajtással vigyázni kell Amerikában, aki túl gyorsan megy (nem +5-10 mérfölddel), azt azonnal kiszedik, mert azt hiszik, menekül, mert valami olyat tett!
S lám a 2x6 sávon is működik, hogy csak a külsőt használják, amíg meg nem telített, a belsőben, Kaliforniában csak az mehet, amelyik kocsiban legalább 3 fő utazik! Ez is KRESZ! De ott az 55 vagy 70 mérföld mindenkire érvényes, a kamionokra is.
Németországi példának említeném a sebességhatárok felülvizsgálatát. Ott autópályán pl korlátlan a sebesség, még sincs több baleset, mintha csak 130-al mehetne. Ez is a vezetési kultúrán múlik, ki hogy használja ki ezen lehetőségeket.
Manapság sok veszélyt jelent, hogy több jogosítvánnyal rendelkező emberke nem tartja be a szabályokat. Két számomra büntetendő példa:
Lakó, pihenő övezet használata. Idegenek hajtanak be, ott keresztül igen nagy sebességgel. Veszélyes, sok gyerek játszik, sokan lépnek ki a házakba a rohanó kocsik elé. Balesetveszélyes, amikor egy kocsi is alig fér el.
Többsávos autóút, autópálya használata. Indokolatlanul ne a megadott sávot használják egyesek, a belső gyorsítósávban haladnak, és fent tartják a forgalmat.  Ezekre nagyon oda figyelnék, akár törvénybe foglalással.

 

NeTcar - Az autósiskola!

Nálunk a tradíció, érted a minőség, velünk a jövő!

 

 



Vissza az előző oldalra!

Kapcsolat